הפרעות בספקטרום האוטיסטי

הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי מציע מספר התערבויות טיפוליות הרלוונטיות לילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי. ניתן לשייך את מכלול ההתערבויות הללו לשתי קטגוריות עיקריות:
וויסות רגשי ומיומנויות חברתיות.
בעבודה לפי המודל לוויסות רגשי, על מנת לעזור לילד לווסת את רגשותיו במצבים מסויימים, לומדים תחילה להכיר ולזהות את הרגשות השונים. לאחר מכן לומדים כיצד ניתן לתפוס מרחק ולנסות להבין מה בעצם קרה או מדוע אני כה כועס/מתוסכל/עצוב/מפחד. בשלב הבא, מנסים לעשות שינוי וליצור תגובות מותאמות יותר, כאלה אשר אינן מונעות ע"פ הרגש. משתמשים בשלב זה בהבניה קוגניטיבית מחודשת, פתרון בעיות, ניהול קשב ובטכניקות התנהגותיות שונות.
בעבודה על מיומנויות חברתיות, לומדים ומתרגלים מיומנויות לניהול שיחה בין אם פנים מול פנים ובין אם באופן אלקטרוני במדיות השונות הקיימות כיום. לומדים כיצד לבחור חברים מתאימים, איך להשתמש בהומור באופן מותאם, איך להצטרף לשיחה ואיך לצאת ממנה, איך להתמודד עם מצבים של דחייה חברתית, איך להתמודד עם אי הסכמה בין חברים, איך להתמודד עם רכילויות ושמועות ועוד.
כלים אלה יכולים לסייע רבות ולהביא לשיפור באיכות האינטראקציות                                                                   החברתיות.

סגור לתגובות.